شناسهٔ خبر: 4665 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدير بندر شهيد حقانی به پایگاه خبری خبر داد:

مسير دریایی بندرشهيدحقانی به هرمز برقرار است / بازگشايی خط سفر دريايی بندرعباس-قشم

بندر شهید حقانی مدير بندر شهيد حقانی گفت: با آرام شدن دريا تا ظهر امروز مسير دريايی بندر شهيد حقانی به قشم بازگشايی می‌شود.

سالم شهيدی در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برطرف شدن بخش زيادی از مشكلات شناورهای مسافری فعال در بندر شهيد حقانی پس از فروكش كردن توفان چند روز اخير خليج فارس گفت: سرعت باد امروز سه شنبه ۵ اسفند ۲۴ تا ۳۰ نات (۴۴ تا ۵۶ كيلومتر بر ساعت) است كه برای شناورهای مسافری فعال در خط بندرعباس هرمز با توجه به موقعيت جغرافيايی اين جزيره از نظر محصور بودنش در تنگه هرمز و كمتر شدن نقش توفان در كاهش ايمنی شناورها مشكلي ايجاد نمی‌كند.

مدير بندر شهيد حقانی با تأكيد بر بازگشايی سفرهای دریایی بندرعباس - هرمز از صبح امروز ادامه داد: با اين حال اين سرعت برای شناورهای مسافری خط دريايی بندرعباس قشم كه در شرق استان قرار دارد، مشكل‌زاست و اميدواريم با وقوع مد در روز و عقب‌تر رفتن آب از لبه ساحل و اسكله، فعاليت شناورهای بندر شهيد حقانی به قشم تا ظهر امروز بازگشايی شود.

وی با بيان اينكه ارتفاع موج در حال حاضر ۳ تا ۵ پا (۹۰۰ سانتي‌متر تا يك و نيم متر) است، افزود: اين مقدار ارتفاع موج خلل چندانی در فعاليت شناورها ايجاد نمی‌كند و مسافران می‌توانند با خيال آسوده به سفر دریایی روند.

سازمان هواشناسي در روزهاي شنبه يكشنبه و دوشنبه هفته جاري (دوم تا چهارم اسفند) افزايش سرعت باد در خليج فارس همراه با گرد و غبار در جزاير ايراني آن را پيش‌بيني كرده بود كه به همين دليل در 3 روز گذشته فعاليت شناورهاي مسافري بنادر استان هرمزگان به مقاصد قشم، هرمز و ابوموسي متوقف شده بود كه از امروز با كاهش سرعت باد، سفرها به هرمز از سر گرفته شده است./

نظر شما